Reis ise oli juba üsna ammu, aga ei tulnud seda inspiratsiooni peale, et asja edastada. Teen nii lühidalt kui saan.

Lahkusime oma seltskonnaga (14 meest ja mina) Tallinnast 28. mail lennukiga Münchenisse, sealt sõitsime suurte taksodega Austriasse Saalbachi Mulk hotelli, mida peab eestlane Hillar. Rattad jõudsid ka sinna. Siin oli sel ajal +30 (ka Lapimaal), aga Euroopat oli tabanud vihmane külmalaine: +10-16 ja vihm. Austrias käisime Kotkapesas (Hitleri esindusmajake kõrgel mäetipus), koht, kus tasub käia. Paraku jäi ümbrus nägemata, kuna nähtavus oli ca 1 m, edasi oli paks udu.

Järgmisel päeval soojemate kohtade poole sõites läbisime ka paar ülesõitu mägedest, ca 2000-3000 m kõrgusel. Sooja pärast sõitsime mitte kohe mere äärde vaid läbi Bosnia-Hertsegoviina (Sarajevo) Horvaatiasse Dubrovnikusse, kus nautisime paar päeva linna. Sõjajäljed on seal veel näha, eriti Bosnias, mis on üldse üks suht mahajäänud maa, sellist trammi, millega Sarajevos linna läksime, polnud mina peale lapsepõlve näinud. Inimesed samas väga lahked. Dubrovnikust sõitsime laevaga saartele, seiklesime seal mõned päevad (need on ka muide täiega mägised), paar päeva ka paigal, meri, päikesepõletus ja muu staff.

Rannalinnad on Horvaatias ülikaunid, tsiviliseeritud, tänavatel muusika, meelelahutus, odav söök ja jook, paradiis ma ütlen. Tagasisuuna võtsime üle mägede läbi Plitvice rahvuspargi, Ungari, Slovakkia, Poola, Leedu, Läti koju, kuhu saabusime kaks nädalat peale reisi algust. Kojusõit võttis neli päeva, aga tegime seda ka rahulikult.

Mäed – huuh! Mulle oli see siiski praktiliselt esimene kogemus kõrgeid mägesid kerida ja ma olin vahetevahel suht hädas, allasõitudel hirmust kange, muu seltskond olid ju profid mäesõitjad (enamus), läksid siis vahel hullama. Ühe korra valasin kiivrisse hirmupisaraid, kuna olin üksi jäänud, kogenud eessõitjast on ju kõvasti tuge. Austria mäed on mägised, metsased ja üleval olime kogu aeg pilvedes, vähemalt kõrgust ma seal ei näinud. Edasi tulid Sloveenia mägised kiirteed, krt, kogu aeg ole valvel. Sain ka Bosnia ja Horvaatia vahelisi mägesid (Dalmaatsia mäed), mis on teravatipulised, karmid, pimedate tunnelitega, järsud, aga jube-jube ilusad. Seal oli üleval kohe külm, sattusime paksu äikesepilve.

Horvaatias läksid need mäed (või siis teed) ranna pool laugemaks, neid oli juba päris hea lasta. Slovakkias olid ka veel sellised mäed, kus teed kruttisid korralikult ja teekate polnud just kõige parem, kuid ümbrus oli taas ülimaaliline. Kokkuvõttes, pärast neid lõputuid mägede kruttimisi, ütlen siiski, et tsikkel on mägisel Euroopa reisil ja Horvaatias ainuvõimalik sõiduriist, muuga sinna küll ei tasu minna - paradiis! Tsikliste oli Austrias ja allpool ikka väga palju, enamus matkaratastega. Mu Harley pole mägede jaoks just parim valik, aga me tulime toime. Korra läks mul tagarehv, aga muidu pidas vastu.

Kõige suurem minuga koossõitev punt oli 11 nägu mingil ajal, muidu oldi 2-6 inimestena puntides ja vahel saadi kuskil kokku. Sõidu koha pealt karm seltskond, mulle siiski halastati ja pandi mind teiseks. Paari päeva pärast märkasin, et mind on omaks võetud, hiljem toimisin neil majutusülemana, kuna olin üks väheseid inglise keele rääkijaid. Lisaks hankisin tavaliselt kohalikelt teavet kõige vajaliku kohta, mis meile seal huvi pakkus. Kohaliku alkoholi hankimisega said nad siiski ise hakkama. Väga distsiplineeritud punt oli muide, kui ikka hommikul väljasõit oli kell 9, siis oldi kell 8 söönud ja peaaegu pakitud, mis siis, et õhtud pikaks venisid. Pidutseti ikka ka nii palju kui jaksati, õhtuti trallisime kas oma majutuses või siis linna peal, nalja sai palju.

See kaks nädalat läks nagu lennates, hakkan juba jagama Anneli arvamust, et kolm nädalat on paras, üldse ei tahtnud nina kodu poole keerata kui aeg oli hakata tagasi tulema. Panen kaardilingi ka kaasa oma teekonnaga, aga see on väga umbes pandud, sest ma ei suutnud koguaeg jälgida, kus oleme: